Witam,
Oryginalnie posiadałem kierownicę skórzana, natomiast marzyła mi się wersja perforowana z OPC-Line. W końcu udało mi się taką nabyć, więc czym prędzej przystąpiłem do wymiany kierownicy i przycisków – w nowej miały inny kolor maskownicy niż w mojej obecnej i nie pasowały do reszty deski.
Po lewej stara, skórzana kierownica, po prawej – perforowana OPC-Line
Potrzebne narzędzia:
- Torx ?? 6 ?? (niestety nie jestem w stanie odczytać oznaczenia ze śrubokręta, bo jest wytarte 🙁 śrubokręt kupiłem kiedyś do rozkręcania Nokii)
- Torx 20
- Torx 50 do śruby kierownicy.
- średniej długości(~10cm) płaski śrubokręt to podważenia poduchy.
Ponieważ pracujemy z poduszką należy na początku zabawy bezwzględnie odpiąć akumulator!
Demontaż kierownicy
Zaczynamy od wyjęcia poduszki. Posiada ona dwa zatrzaski które trzymane są przez drucik w kierownicy. Demontaż polega na odciągnięciu drucika by zwolnić poduchę
Tak wygląda zatrzask poduszki:
tak drucik trzymający (przed napisanym P widać prostokątne okienko a w nim pionowy drucik):
A w tych otworach kierownicy trzeba pogmerać:
w rzeczywistości „gmeranie” sprowadza się do wsunięcia i mocnego dociśnięcia śrubokręta. Jednocześnie trzeba delikatnie odciągać poduszkę, , dobrze to opisuje ten filmik:
Kiedy poduszka odskoczyła delikatnie odpinamy złączki poprzez wyciągnięcie zawleczki ze środka wtyczki (żółta i fioletowa):
Teraz, odkręcamy śrubę mocującą poduszkę:
Po odkręceniu śruby warto zwrócić uwagę na nacięcie pomiędzy wieloklinem kierownicy a trzpieniem kolumny kierowniczej, które zapobiega przestawieniu kierownicy przy montażu:
Wypinamy jeszcze żółty kabelek z czarną wtyczką od przycisków (śmiało, nie ma żadnych zatrzasków, po prostu mocno siedzi)
Kierownica schodzi bardzo delikatnie i gładko. Nie trzeba już się szarpać i zapierać jak w starej Astrze 😀
Tyle, kierownica zdemontowana!
Wymiana przycisków
Teraz czas na wymianę kolorowych maskownic przycisków w nowej kierownicy. Moduły przycisków trzymają się każdy na jednej śrubce i 4rech kołkach wciskanych w kierownicę (półokrągłe otwory):
Tu porównanie moich starych przycisków z tymi z nowej kierownicy! Angol, chyba wcale ich nie używał 😀
Montaż kierownicy
Teraz pozostało wsadzić nową kierownicę na miejsce (zwracając uwagę na wspomniane wcześniej nacięcie), dokręcić:
podłączyć wszystkie wtyczki, zwracając SZCZEGÓLNĄ uwagę na zabezpieczenie wtyczek od poduszki:
Nowa kierownica OPC-line na miejscu 😀
pozdro,
mVn
Czy mogę zwykłą kierownicę wymienić na wielofunkcyjną. Astra H 2008r.
Oczywiście, wieloklin jest w każdej astrze H taki sam. Chodź najprawdopodobniej nie masz odpowiednich przewodów w taśmie i przyciski nie będą działać.
Witaj, nie jesteś pierwszą osobą która pyta mnie czy go mam, ale niestety – nie posiadam tych plików. Używałem go dość krótko, zanim nie przesiadłem się na raspberry Pi.