wymiana kierownicy ASTRA H GTC

Demontaż wymiana kierownicy ASTRA H GTC

Witam,

Oryginalnie posiadałem kierownicę skórzana, natomiast marzyła mi się wersja perforowana z OPC-Line. W końcu udało mi się taką nabyć, więc czym prędzej przystąpiłem do wymiany kierownicy i przycisków – w nowej miały inny kolor maskownicy niż w mojej obecnej i nie pasowały do reszty deski.

Po lewej stara, skórzana kierownica, po prawej – perforowana OPC-Line
kierownica-opc-line-vs-skorzana

Potrzebne narzędzia:

  • Torx ?? 6 ?? (niestety nie jestem w stanie odczytać oznaczenia ze śrubokręta, bo jest wytarte 🙁 śrubokręt kupiłem kiedyś do rozkręcania Nokii)
  • Torx 20
  • Torx 50 do śruby kierownicy.
  • średniej długości(~10cm) płaski śrubokręt to podważenia poduchy.

Ponieważ pracujemy z poduszką należy na początku zabawy bezwzględnie odpiąć akumulator!

Demontaż kierownicy

Zaczynamy od wyjęcia poduszki. Posiada ona dwa zatrzaski które trzymane są przez drucik w kierownicy. Demontaż polega na odciągnięciu drucika by zwolnić poduchę

Tak wygląda zatrzask poduszki:
zatrzask-poduszki-astra-h-1

tak drucik trzymający (przed napisanym P widać prostokątne okienko a w nim pionowy drucik):
zatrzask-kierownicy-astra-h

A w tych otworach kierownicy trzeba pogmerać:
zatrzask-poduszki-astra-h-otowry-w-kierownicy

w rzeczywistości „gmeranie” sprowadza się do wsunięcia i mocnego dociśnięcia śrubokręta. Jednocześnie trzeba delikatnie odciągać poduszkę, , dobrze to opisuje ten filmik:

Kiedy poduszka odskoczyła delikatnie odpinamy złączki poprzez wyciągnięcie zawleczki ze środka wtyczki (żółta i fioletowa):
wymiana-kierownicy-astra-h-1

Teraz, odkręcamy śrubę mocującą poduszkę:
wymiana-kierownicy-astra-h-2

Po odkręceniu śruby warto zwrócić uwagę na nacięcie pomiędzy wieloklinem kierownicy a trzpieniem kolumny kierowniczej, które zapobiega przestawieniu kierownicy przy montażu:
wymiana-kierownicy-astra-h-3

Wypinamy jeszcze żółty kabelek z czarną wtyczką od przycisków (śmiało, nie ma żadnych zatrzasków, po prostu mocno siedzi)
wymiana-kierownicy-astra-h-4

Kierownica schodzi bardzo delikatnie i gładko. Nie trzeba już się szarpać i zapierać jak w starej Astrze 😀

Tyle, kierownica zdemontowana!

 

Wymiana przycisków

Teraz czas na wymianę kolorowych maskownic przycisków w nowej kierownicy. Moduły przycisków trzymają się każdy na jednej śrubce i 4rech kołkach wciskanych w kierownicę (półokrągłe otwory):
wymiana-przyciskow-kierownicy-astra-h-_1_  wymiana-przyciskow-kierownicy-astra-h-_2

Tu porównanie moich starych przycisków z tymi z nowej kierownicy! Angol, chyba wcale ich nie używał 😀
wymiana-przyciskow-kierownicy-astra-h-_3

 

Montaż kierownicy

Teraz pozostało wsadzić nową kierownicę na miejsce (zwracając uwagę na wspomniane wcześniej nacięcie), dokręcić:
wymiana-kierownicy-astra-h-5

podłączyć wszystkie wtyczki, zwracając SZCZEGÓLNĄ uwagę na zabezpieczenie wtyczek od poduszki:
wymiana-kierownicy-astra-h-podpiecie-poduszki-powietrznej

Nowa kierownica OPC-line na miejscu 😀

wymiana-kierownicy-astra-h-opc-line

 

pozdro,
mVn

3 komentarze

    1. Oczywiście, wieloklin jest w każdej astrze H taki sam. Chodź najprawdopodobniej nie masz odpowiednich przewodów w taśmie i przyciski nie będą działać.

      1. Witaj, nie jesteś pierwszą osobą która pyta mnie czy go mam, ale niestety – nie posiadam tych plików. Używałem go dość krótko, zanim nie przesiadłem się na raspberry Pi.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *