O mnie

Witaj,

Mam na imię Kamil, chodź w internecie bardziej znany jestem pod pseudonimem themarvin.

Interesuję się szeroko pojętą elektroniką. Od zawsze ciekawiło mnie jak działa świat – kiedyś ktoś napisał o mnie, że interesuje mnie wszystko, przez co płynie prąd elektryczny – i teraz wiem, że miał 100% racji. Jedną z pierwszych książek jaką dostałem była… Ilustrowana Encyklopedia Techniki, którą kupiła mi mama, bym chociaż na chwilę przestał pytać. Tym bardziej teraz, gdy z małego smarka, który wpędzał w zakłopotanie niejednego dorosłego, zadając miliony pytań zaczynających się od „a jak działa ten…”, ” a skąd to …”, „a po co …”, podrosłem do inżyniera, który potrafi sam wiele tych rzeczy wykonać, pomyślałem, że warto stworzyć miejsce gdzie będę opisywał niektóre moje dokonania.

Do tej pory wszystkie swoje projekty, poradniki i manuale publikowałem na forach internetowych – teraz postanowiłem zebrać je wszystkie w jednym miejscu, pod jedną domeną emvn.pl

Będzie mi niezmiernie miło, gdy któryś z moich  projektów kogoś zainteresuje, a może nawet zainspiruje.
Zapraszam też do komentowania, żebym wiedział, że ktoś w ogóle to czyta 😉

pozdro,
themarvin
marVin avatar

15 komentarzy

  1. Witaj kolego,
    chciałem zapytać, czy zastanawiałeś się kiedyś, jak zrobić, aby radio na CANIE, które wyjmiesz z autka, zadziałało Ci na stole? Jak emulować analizatorem CAN radio, aby działało po wyjęciu?
    Ja właśnie zastanawiam się nad tym, może się przyłączysz?

    Pozdrawiam

    Arek

  2. Siema!
    Jak tam Asterka po roku użytkowania? Ale ten Z20LER to odgapiłeś 😛 Tak myślałem, że weźmiesz GTC… 😉 Powodzenia w kolejnych modach, pozdro.

    1. 2 miesiące po zakupie urwała mi się śruba od kolektora wydechowego. Podczas demontażu urwały się kolejne 2 😀 Ale zdolny kolega mnie uratował i wszystko już jest skręcone na nowych oryginalnych częściach. Przy okazji zregenerowałem turbo – wirnik latał jak głupi i brała 1L na 1000km. Teraz od wymiany oleju (3000km) wzięła 100ml, a nie żałuje sobie z gazem 🙂 Więc wygląda na to, ze silnik całkiem zdrowy.
      Na wiosnę profilaktycznie wymieniłem olej w skrzyni na Fuchsa – na razie nic się z nią nie dzieje!
      Idzie jak głupia, żre paliwo, ale jestem mega zadowolony!
      Dzięki za odwiedziny!

  3. Cześć,
    Właśnie robię mgr używając CANa (chociaż jeszcze trochę i wyjdzie z tego doktorat…). Przećwiczyłem już temat na Raspberry Pi + PiCAN, uruchomiłem ten CAN sniffer na Arduino, męczę się z STM.
    1. Wiesz coś może o CAN na STM, szczególnie dlaczego po kolizji zawisa mi transmisja i STM przestaje wysyłać?
    2. Zainteresowałem się CAN w Astrze, bo sam nią jeżdżę. Robię taki mały projekt – Arduino po CAN ma łapać sygnały z przycisków kierownicy i przetwarzać jest na sygnały Mic Line na kablu słuchawkowym od smartphona. Wiesz może, czy ktoś się gdzieś w internecie pochwalił ID i DATA z takich sygnałów? Wiem, wiem, zabawa snifferem 😉 Docelowo chcę poprzez CAN i kabel słuchawkowy sterować głośnością, utworami i play/pause. Do tego potrzebne są ID i DATA na:
    – AUX on
    – volume up/down kierownicy
    – pozostałe przyciski kierownicy
    Jak to ogarnę to się tutaj pochwalę 😉

    1. Hej,
      1. Niee, ominąłem STM i aktualnie bawię się przy pomocy RaspberryPi – linuch daje dużą wygodę… Chodź na począteh „USBtin” też jest spoczko – działa wyśmienicie na Windowsie.
      2. AUX on – będzie ciężko…
      Vol Up/Down – 2 minuty podsłuchiwania, wepnij się w LOW SPEED i nasłuchuj
      pozostałe przyciski – analogicznie do VOL UP 🙂

      powodzenia!

  4. Witam!
    Czytałem artykuł o nodemcu v2 i bme280 i tak sobie pomyślałem, czy nie można by podłączyć do nodemcu v2 czujnika bme280 i dh22 i jak można to zrealizować
    Pozdrawiam

  5. Cześć, mam problem z pobraniem ze strony TECHTINKER.co.za paczki CAN-BUS-TOOL.zip oraz SuperSniffer . Linki chyba nie działają ?. Wiesz może skąd mogę to jeszcze pobrać ?

    Pozdrawiam serdecznie.
    Łukasz.

  6. Siema,
    chciałbym cie zapytac o pinout wiązki tempomatu, chciałbym spróbować przeszczepić tempomat do almery n16 1.5.

  7. Siema,
    Powiem Ci mega stronka, fajnie że dajesz tutoriale gdzieś na zewnątrz – przynajmniej to nie zginie, a w necie strasznie już ciężko o dobre materiały HowTo – wiadomo, ludzie teraz wolą zarabiać niż dzielić się swoją wiedzą. Mam teraz w sumie dwa taki temat, jeśli masz możliwość pomóc będę mega wdzięczny.

    Astra F – Siostra zapragnęła u siebie zamontować podgrzewane siedzenia, widziałem Twój tutorial odnośnie montażu mat – wielki plus, ale też widziałem topic na forum opla i pisałeś, że coś jednak z tymi matami nie bardzo. Mógłbyś to jakoś opisać ? Druga sprawa w tym miejscu jest też taka – same maty to jedno, a jak dalej z wiązką ? są jakieś do tego przekaźniki ? Czy wiązka od mat idzie po prostu bezpośrednio pod przyciski. Pytam dlatego, że ciężko coś znaleźć, a np. u mnie w mojej Octavii I grzane siedzenia są sterowane za pomocą przekaźnika – wiązka od siedzeń do przekaźnika i przełącznika. Na forum astry widziałem także pinout jakiś który robiłeś, ale szczerze wolę zapytać u źródła. Jak dokładnie idzie połączenie instalacji elektryczne już od foteli, albo jak je najepiej zrobić ?

    1. Witaj,
      A wiec trochę zaspałem z odpowiedzią, ale może przyda się potomnym 😀
      Po pierwsze dzięki za dobre słowo, to miłe i budujące 🙂

      Och kolego, to było lata temu. O ile dobrze pamiętam w astrze F nie było żadnych przekaźników i to był duży problem, bo po pierwsze grzały się kable i styki, a po drugie kable nie były wystarczająco grube i były duże spadki napięcia, przez co trzeba było długo czekać aż fotele się nagrzeją.
      Ja finalnie miałem to zrobione tak, ze pociągnąłem sobie gruby kabel z komory silnika (miał z 5mm średnicy) w okolice przycisków tunelu środkowego. Potem rozdzieliłem go na dwa i podłączyłem do dwóch różnych przekaźników. na wyjście z każdego przekaźnika podpiąłem inną matę grzewczą, a guzikami sterowałem załączaniem tych przekaźników – dzięki temu baaaardzo szybko grzało. Pamiętać tylko trzeba, ze przewody masowe również muszą być odpowiednio grube.

      A jeśli idzie o maty, finalnie skończyłem z matami z Insignii i były rewelacyjne bo były większe niż te z Omegi. Na przykład te na plecy grzały nie tylko sam środek – jak w omedze – ale też boczki i ramiona.
      Swojej dolnej maty nigdy nie podłączyłem – jakoś uczucie ciepła pod pupą nie było nigdy dla mnie za przyjemne 😛 Ale strona pasażera była podłączona kompletna i często słyszałem, że szybko się nagrzewała i super grzała.

      pozdrawiam!

  8. Witam szukam Can bus sniffera bo na stronie już nie ma , czy możesz mi go podesać byłbym bardzo wdzięczny . Pozdrawiam

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *