O mnie

Witaj,

Mam na imię Kamil, chodź w internecie bardziej znany jestem pod pseudonimem themarvin.

Interesuję się szeroko pojętą elektroniką. Od zawsze ciekawiło mnie jak działa świat – kiedyś ktoś napisał o mnie, że interesuje mnie wszystko, przez co płynie prąd elektryczny – i teraz wiem, że miał 100% racji. Jedną z pierwszych książek jaką dostałem była… Ilustrowana Encyklopedia Techniki, którą kupiła mi mama, bym chociaż na chwilę przestał pytać. Tym bardziej teraz, gdy z małego smarka, który wpędzał w zakłopotanie niejednego dorosłego, zadając miliony pytań zaczynających się od „a jak działa ten…”, ” a skąd to …”, „a po co …”, podrosłem do inżyniera, który potrafi sam wiele tych rzeczy wykonać, pomyślałem, że warto stworzyć miejsce gdzie będę opisywał niektóre moje dokonania.

Do tej pory wszystkie swoje projekty, poradniki i manuale publikowałem na forach internetowych – teraz postanowiłem zebrać je wszystkie w jednym miejscu, pod jedną domeną emvn.pl

Będzie mi niezmiernie miło, gdy któryś z moich  projektów kogoś zainteresuje, a może nawet zainspiruje.
Zapraszam też do komentowania, żebym wiedział, że ktoś w ogóle to czyta 😉

pozdro,
themarvin
marVin avatar

12 komentarzy

  1. Witaj kolego,
    chciałem zapytać, czy zastanawiałeś się kiedyś, jak zrobić, aby radio na CANIE, które wyjmiesz z autka, zadziałało Ci na stole? Jak emulować analizatorem CAN radio, aby działało po wyjęciu?
    Ja właśnie zastanawiam się nad tym, może się przyłączysz?

    Pozdrawiam

    Arek

  2. Siema!
    Jak tam Asterka po roku użytkowania? Ale ten Z20LER to odgapiłeś 😛 Tak myślałem, że weźmiesz GTC… 😉 Powodzenia w kolejnych modach, pozdro.

    1. 2 miesiące po zakupie urwała mi się śruba od kolektora wydechowego. Podczas demontażu urwały się kolejne 2 😀 Ale zdolny kolega mnie uratował i wszystko już jest skręcone na nowych oryginalnych częściach. Przy okazji zregenerowałem turbo – wirnik latał jak głupi i brała 1L na 1000km. Teraz od wymiany oleju (3000km) wzięła 100ml, a nie żałuje sobie z gazem 🙂 Więc wygląda na to, ze silnik całkiem zdrowy.
      Na wiosnę profilaktycznie wymieniłem olej w skrzyni na Fuchsa – na razie nic się z nią nie dzieje!
      Idzie jak głupia, żre paliwo, ale jestem mega zadowolony!
      Dzięki za odwiedziny!

  3. Cześć,
    Właśnie robię mgr używając CANa (chociaż jeszcze trochę i wyjdzie z tego doktorat…). Przećwiczyłem już temat na Raspberry Pi + PiCAN, uruchomiłem ten CAN sniffer na Arduino, męczę się z STM.
    1. Wiesz coś może o CAN na STM, szczególnie dlaczego po kolizji zawisa mi transmisja i STM przestaje wysyłać?
    2. Zainteresowałem się CAN w Astrze, bo sam nią jeżdżę. Robię taki mały projekt – Arduino po CAN ma łapać sygnały z przycisków kierownicy i przetwarzać jest na sygnały Mic Line na kablu słuchawkowym od smartphona. Wiesz może, czy ktoś się gdzieś w internecie pochwalił ID i DATA z takich sygnałów? Wiem, wiem, zabawa snifferem 😉 Docelowo chcę poprzez CAN i kabel słuchawkowy sterować głośnością, utworami i play/pause. Do tego potrzebne są ID i DATA na:
    – AUX on
    – volume up/down kierownicy
    – pozostałe przyciski kierownicy
    Jak to ogarnę to się tutaj pochwalę 😉

    1. Hej,
      1. Niee, ominąłem STM i aktualnie bawię się przy pomocy RaspberryPi – linuch daje dużą wygodę… Chodź na począteh „USBtin” też jest spoczko – działa wyśmienicie na Windowsie.
      2. AUX on – będzie ciężko…
      Vol Up/Down – 2 minuty podsłuchiwania, wepnij się w LOW SPEED i nasłuchuj
      pozostałe przyciski – analogicznie do VOL UP 🙂

      powodzenia!

  4. Witam!
    Czytałem artykuł o nodemcu v2 i bme280 i tak sobie pomyślałem, czy nie można by podłączyć do nodemcu v2 czujnika bme280 i dh22 i jak można to zrealizować
    Pozdrawiam

  5. Cześć, mam problem z pobraniem ze strony TECHTINKER.co.za paczki CAN-BUS-TOOL.zip oraz SuperSniffer . Linki chyba nie działają ?. Wiesz może skąd mogę to jeszcze pobrać ?

    Pozdrawiam serdecznie.
    Łukasz.

  6. Siema,
    chciałbym cie zapytac o pinout wiązki tempomatu, chciałbym spróbować przeszczepić tempomat do almery n16 1.5.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *